Facebook pokazatelji koje treba da analizirate

Facebook pokazatelji koje treba da analizirate

Hajde da priznamo, najdosadniji, najkomplikovaniji, najneshvatljiviji ali i potpuno neizostavni deo društvenih mreža je čitanje analitike. Nažalost, analitički podaci su od suštinskog značaja za razvoj svakog oglasa. Zato vam pružamo pregled osnovnih stavki koje treba da analiziramo kako bismo shvatili koliko je naš Facebook oglas uspešan.

#Reach

Pokazatelj Reach je u osnovi broj ljudi koji pregleda sadržaj vaše Facebook stranice i podeljen je u dve kategorije: organski i plaćeni. Ovaj broj ponekad može biti vrlo nizak, zbog algoritma koji Facebook koristi. Iz tog razloga je preporučljivo da koristite Facebook oglase kako bi vam pomogli da dosegnete više publike. Prema istraživanjima, vaši Facebook postovi stići će do oko 6 ljudi od svakih 100 koji su lajkovali vašu stranicu, dok drugi nikada neće videti vaš post u News Feed-u! Možete videti Reach svoje stranice i svojih postove u opciji Insights na Facebooku.

#Impressions

Još jedan važan pokazatelj na Facebook-u je i Impressions. Dok pokazatelj Reach pokazuje koliko je ljudi pregledalo naše postove, pokazatelj Impressions pokazuje koliko puta su korisnici videli post. Razlika je u tome što ako se neko vrati na vaš post i vidi ga drugi put (ili više), svaka poseta se doda u Impressions, ali samo prva poseta se računa kao Reach. I ovaj pokazatelj je podeljen na organski and plaćeni, a više o njemu možete saznati na Facebook Insights.

#Engagement

Pokazatelj Engagement je vrlo važan pokazatelj Facebook-a jer meri koliko puta je neko „preduzeo radnju“ na vašem postu. To podrazumeva da je korisnik kliknuo na link, ostavio komentar, podelio vaš post ili napravio "reakciju" na njega. Više informacija o Engagement-u možete pronaći na Facebook Insights.

Nikako ne biste trebali potceniti ovaj pokazatelj, jer možda imate veoma dobre rezultate u prethodna dva pokazatelja (Reach i Impressions), oni zapravo ne ukazuju na to da su korisnici „reagovali“ i „učestvovali“ u vašem post. I ne zaboravite da je Engagement deo algoritma Facebook-ovog News Feed-a. Što veći Engagement budete imali za određeni post, to će ga više Facebook prikazivati  u News Feed-u vaših pratioca.

#Facebook Referral Traffic

Da biste zaista proučili uspeh sadržaja na vašoj Facebook stranici, morate da proučite vaš Referral Traffic, odnosno broj posetilaca koje Facebook vodi na vašu web stranicu. Ovo uključuje ljude koji kliknu na linkove u vašim postovima, ljude koji dele vaše članke ili klikove na link u vašem profilu. Svoj Referral Traffic možete naći u Google Analitics-u.

#Key Facebook Ad Metrics

Ako koristite Facebook oglase, pronaći ćete veliku listu metričkih podataka koji lako mogu da vam promaknu medju toliko brojeva koje vam Facebook pruža. Stoga morate imati na umu ciljeve koje ste postavili za svoju kampanju.

Neke od metričkih podataka mogu biti:

  • Cost per Result: Pokazuje prosečnu cenu za svaki rezultat vaših oglasa. Cena po rezultatu ukazuje koliko je isplativo bilo postizanje ciljeva koje ste postavili u svojoj reklamnoj kampanji.
  • Cost per Click (CPC) / Cost per Impression (CPM): CPC pokazuje koliko plaćate kada neko klikne na vaš oglas, dok CPM pokazuje koliko plaćate za svakih 1.000 prikaza oglasa.
  • Click – Through Rates (CTR): Pokazuje procenat ljudi koji kliknu na oglas od onih koji su ga videli.
  • Conversion Rate: Predstavlja procenat ljudi koji kliknu na naš oglas i na kraju postanu kupac tako što su uspešno izvršili kupovinu na vašem sajtu.
  • Ad Impressions: Pokazuje koliko puta su korisnici videli vaš oglas.
  • Ad Clicks: Pokazuje koliko puta su korisnici kliknuli na vaš oglas.

Kao što vidite, postoji dosta Facebook pokazatelja koje možete da pratite. Na vama je da odlučite koje ćete koristiti, u zavisnosti od vaših potreba i ciljeva vaše kampanje.

Comments are closed.