9 saveta da povećate prodaju preko Instagrama
Sa više od 500 miliona aktivnih mesečnih korisnika, Instagram je zlatni rudnik potencijalnih kupaca.
Znate li da je ova aplikacija nastala tek od 2010. godine? Za manje od 9 godina postala je jedna od najkorišćenijih aplikacija na svetu. Moglo bi se reći da je Instagram promenio način na koji koristimo mobilne telefone u svakodnevnom životu.
Koji je najveći razlog za preduzeća da koriste Instagram? Stopa interakcije na Instagramu ne samo da nadmašuje ostale društvene mreže, već je i jedan od glavnih izvora poseta web stranici preduzeća.
Ali nije sve med i mleko. Budući da prosečni Instagram korisnik izgubi 70% postova sa naloga koje prati, ne možete jednostavno jednostavno da se oslonite na objavljivanje više fotografija. Zato vam iznosimo 9 saveta kako da povećate prodaju preko Instagrama.
#1 Bolje fotografije
Instagram se vrti oko fotografija. Na njima se zasniva cela aplikacija. Ako ne kačite fotografije visokog kvaliteta i visoke rezolucije, to morate odmah da promenite. Ne treba vam skupa kamera za snimanje sjajnih fotografija. Većina pametnih telefona ima kamere veoma dobrog kvaliteta.
Huffington Post je objavio nekoliko saveta za pravljenje boljih fotografija. Najvažniji su:
- Izaberite jedan template i na njega dodajte fotografiju
- Napravite nekoliko fotografija. Svaki trening je dobar!
- Ne postavljajte sav material koji imate. Cilj je kvalitet, a ne količina.
- Ne preterujte sa filterima.
- Slikajte se iz različitih uglova dok ne dobijete dobro osvetljenje.
Pored samog fotografisanja, možete ih poboljšati i pravim alatima. Na primer, možda biste želeli da dodate neku reč ili frazu. U tu svrhu možete koristiti posebne alate za tu namenu.
#2 Nagradne igre
Nagradne igre su odličan način za povećanje prodaje na Instagramu. U najmanju ruku pomoći će vam u privlačenju sledbenika (followers), prepoznavanju vašeg brenda i interakcijama.
Postoje 3 različite vrste takmičenja – nagradnih igara:
- "Lajkuj da bi pobedio " (korisnici treba samo da lajkuju vašu fotografiju)
- „Unesite svoju e-poštu“ (korisnici treba da unesu svoju email adresu)
- "Hashtag" (korisnici treba da okače fotografiju sa određenim hashtagom)
#3 Poboljšajte svoje video zapise i Stories
Možete koristiti Instagram Stories za interakciju sa kupcima. Takođe u tu svrhu iskoristite I video snimke. Ali pitanje je kako od toga možete imati koristi? Prema istraživanju iz 2015. godine, samo 10,81% postova na Instagramu bilo je u video formatu. Međutim, dobili su 17,51% od ukupnog broja komentara.
Da biste maksimalno iskoristili video snimke na Instagramu, isprobajte ove savete:
- Kao i sa fotografijama, snimajte video zapise u dobrom svetlu
- Pokušajte da imate čvrstu ruku tokom snimanja
- Snimite snimke iz pozadine (backstage) kako bi se vaši pratioci osetili posebnim
- Neka vaši proizvodi budu na delu, prikažite ljude koji ih koriste
Prikažite svoj brend onako kako ga vi vidite. Pokušajte da ga ovekovečite.
#4 Dajte pratiocima ekskluzivne informacije
Da bi neko pratio brend na Instagramu želi da se oseća kao član tima. U stvari, u našoj psihologiji je da kao član grupe imamo motivaciju za interakciju. Zašto ne biste iskoristili ovu činjenicu?
Ekskluzivne informacije ne moraju biti ekskluzivni popusti ili kuponi. Možete da ponudite i stvari poput:
- Besplatne probe ili proizvodi
- Nagradne igre samo na Instagramu
- Fotografije i video zapisi sa backstage-a
#5 Uvek odgovarajte na komentare
Ako vaši sledbenici komentarišu, trebalo bi da u potpunosti iskoristite ovu prednost. Komentari ukazuju da sledbenici vole vaše postove i žele da komuniciraju sa vašim brendom.
Takođe je vrlo važno da reagujete relativno brzo. U roku od 24 sata. Ako vam je potrebno mnogo duže da odgovorite, ljudi će osećati da vam to nije prioritet ili da niste pročitali njihov komentar.
U slučaju da imate toliko komentara da ne možete na sve da odgovorite (to je sjajno), razmislite o tome da zaposlite Social Media menadžera koji će obavljati ovaj posao.
#6 Koristite više hashtag-ova
Za razliku od Tvittera i Facebooka, gde više od dva hashtag-a smanjuje domet, korisnici Instagrama mogu da ih koriste koliko god žele. U stvari, što više hashtagova koristite, više interakcije dobijate.
Zaključak: Koristite sve dostupne i povezane hashtag-ove u svojim postovima.
Ako niste sigurni koje hashtag-ove da izaberete, možete pogledati konkurente ili proveriti najpopularnije hashtag-ove za vaše preduzeće, sledeći savete stručnjaka za digitalni marketing. Takođe možete pogledati koje hashtagove koriste vaši sledbenici da biste videli šta je sve popularno u vašem krugu.
#7 Dodajte linkove u svoju prodavnicu
To je nešto što većina ljudi zapostavlja. Bez linkova koji će dovesti do vaše web stranice (obično se stavlja u u Bio), sledbenici nemaju lak pristup i samim tim su udaljeni od potencijalne kupovine. Iako ne možete direktno staviti linkove na fotografije i video snimke, treba da dodate URL-ove kako bi zainteresovani mogli da ga kopiraju. To je ujedno i jedan od razloga zbog kojeg URL-ovi treba da budu kratki i laki za čitanje.
#8 Influenseri
Influenseri su jedan od načina da nastane ogroman talas sledbenika i na taj način da poraste prodaje putem Instagrama.
#9 Koristite sleng
Zbog starosne publike koja koristi Instagram, pokušajte da koristite sleng, da stavljate emoji i hashtag-ove. Brojevi pokazuju da je u takvim postovima interakcija mnogo veća.