Google oglašavanje: Šta je i kako funkcioniše Google Ads?
U današnje doba oglas možete videti bilo gde, zaista bilo gde. Kada gledate TV, kada šetate ulicama ili kada slušate radio. I šta je najvažnije? Ceo dan nosimo reklame sa nama, jednostavno koristeći mobilne telefone. Tako da je potpuno razumljivo da i ti želiš da se oglašavaš na Google-u. Tvoji klijenti su tamo, tvoji konkurenti su tamo, ne možeš da zaostaješ. Ali ipak kažeš da se ne razumeš u te stvari. Imaš puno pitanja i nije ti baš najjasnije kako funkcioniše online reklama. Osećaš se kao mator čovek među omladinom dok slušaš o Google oglasima (Google Ads – nekada Google AdWords). I zato ti predlažemo da pročitaš ovaj članak.
Šta je Google Ads?
Hajde da pojednostavimo. Google upravlja najvećim svetskim pretraživačem. Govorimo o pretraživaču koji dnevno prima 3,5 milijardi pretraga. Ogroman broj ljudi svakodnevno ulazi na Google pretraživač kako bi pronašli informacije, usluge i proizvode koji ih zanimaju. Visoka posećenost, kao i jasan utisak o tome šta pojedinačni Google korisnik traži, sjajan su mamac za preduzeća u svim sektorima da se oglašavaju upravo na ovom tehnološkom mediju.
Google Ads se oslanja na pretrage korisnika kako bi im pružio sadržajne oglase koji ih zanimaju. Šta ovo znači? Korisnici pronalaze ono što traže dok preduzeća promovišu svoje usluge i/ili proizvode svojoj ciljnoj grupi. Pretpostavimo da ste Bežanijske Kose i da želite da pronađete frizera. Zadatak Google Ads-a je da vam prikazuje oglase frizera u ovom području. Da vidimo to ipak i sa druge strane. Frizer sa Bežanijske Kose može pomoću Google oglasa da ciljano dođe do mušterija. Na primer, stanovnici dotičnog područja, koji se interesuju za frizerske tretmane. Mogli bismo reći da ga pronađu i da pronađe on njih.
Kako rade Google oglasi?
Kada na Google pretraživaču ukucate ključnu reč „Frizeri Bežanijska Kosa“, u samom vrhu rezultata pojavljuju se plaćeni oglasi a ispod njih organski tj. neplaćeni rezultati. Na kojem mestu (Ad Rank) će se pojaviti određeni oglas zavisi ocene koju je oglas dobio na aukciji.
Prvi kriterijum za određivanje ocene je kvalitet oglasa (Quality Score). Quality Score se meri na skali od 1 do 10. Oglas sa ocenom 10 znatno povećava ocenu oglasa a samim tim i šansu da se pojavi na samom vrhu stranice. Quality Score zavisi od sledeća 3 kriterijuma:
- Koliko je oglas relevantan u odnosu na ključnu reč koju je uneo korisnik.
- Koliki je CTR (Click Through Rate) odnosno procenat klikova koji je dobio oglas u odnosu na to koliko puta je prikazan
- Landing Page Experience koji meri koliko je stranica na koju upućuje oglas korisna za posetioca
Međutim, na pozicioniranje oglasa svakako utiču i:
- Tvoja ponuda (bid) tj. koliko si spreman da platiš po kliku. Ti biraš cenu ponude i u mogućnosti si da odrediš maksimalnu cenu za jedan klik (CPC).
- Kvalitet kampanje (koliko je kampanja ispravno kreirana, koliko informacija pruža oglas, da li poseduje sve dodatke koje može da ima itd)
Koje reklamne kampanje možeš da napraviš na Google-u?
Kao što vidiš, za uspešno reklamiranje nije dovoljno samo da platiš. Potrebno je da ciljaš prave korisnike pravim oglasima, u zavisnosti od ciljeva koje si postavio. Google Ads kampanje to mogu da obezbede.
Postoji nekoliko vrsta reklamnih Google kampanja:
- Google Search Ads (Kampanje na mreži za pretragu) koji se odnose na Google-ov pretraživač
- Google Display Ads (Kampanje na prikazivačkoj mreži) koji se odnose na reklamne banere i slikovne oglase koji se prikazuju na svim web stranicama koje pripadaju Google mreži
- Video oglase (YouTube kampanje)
Naravno, pomenute kampanje nisu jedinstvene i ne funkcionišu za sve poslovne sektore i poslovne ciljeve. Raspon mogućnosti za kreiranje efikasne Google Ads kampanje je širok. Možeš, na primer, sprovesti remarketing kampanju koja ti omogućava da na svoju web stranicu vratiš korisnika koji ju je posetio ranije kako bi povećao šansu da te kontaktira.
Ako se i dalje ne osećaš spremnim ili sve gore navedeno zvuči dugotrajno i komplikovano, ne brini!
Tu smo da ti pomognemo da kreiraš najadekvatniju Google kampanju za tvoje poslovne ciljeve! Ako imaš bilo kakvo pitanje ne oklevaj da nas pitaš!